جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

آخرین اخبار و رویدادهای جلسات قرائت قرآن

جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

آخرین اخبار و رویدادهای جلسات قرائت قرآن

سال 1394سال دولت و ملت همدلی و همزبانی گرامی باد.
جهت ارتباط با جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول :
1-آدرس: خ فردوسی بین اقبال و عدل طبقه فوقانی مسجد دفتر شورای جلسات
2-سامانه پیامک:30004866001904
تلفن ثابت :42253550و42271760-061
تلفن همراه:09358153453
ایمیل :imamhasandezful@chmail.ir

بایگانی

 جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» نوشته قرآن‌پژوه فقید معاصر علامه سید علی کمالی دزفولی(۱۲۹۰-۱۳۸۳ش) چاپ و منتشر شد


این کتاب تفسیر همراه با زیست‌نامه قرآن‌پژوهی مفسر فقید به تحقیق و تصحیح سید مجتبی مجاهدیان(تقوی) و سید مهدی میرمسیب، در 544 صفحه قطع وزیری توسط انتشارات دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، چاپ و  منتشر شده است.

«تفسیر قرآن برای همه» شامل مقدمه محقق (مجاهدیان)، مقدمه مفصل مفسر(علامه کمالی) و تفسیر سوره‌های حمد و بقره است. این تفسیر فارسی موجز، اثری است ساده و بی افاده و البته گویا و رسا که می‌تواند برای هر صنف و سنی مفید و سودمند باشد. علامه کمالی با نظر به این مهم، در مقدمه کتاب، وجه‌تسمیه این تفسیر را چنین برمی‌شمارد: «... و به تفسیر قرآن برای همه نام‌گذاری نمودم؛ زیرا قرآن و تفسیر آن برای همه مردم است.»

مقدمه مفسر در 34 صفحه با عنوان «علوم قرآن»، دربرگیرنده شرح و تبیین مهم‌ترین مقدمات فهم قرآن و مدخل ورود به مباحث تفسیری است که یکی از برجستگی‌های این تفسیر است. از عناوین مطرح در این مقدمه می‌توان به شرح و بسط: واژه و اصطلاح تفسیر، قابل فهم بودن قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، جمع قرآن، قرائات قرآن، اسباب نزول، عموم لفظ و خصوص سبب، محکم و متشابه، ظهر و بطن قرآن، تفسیر به رأی، ناسخ و منسوخ، مصادر تفسیر، ... اشاره کرد.

این اثر جدا از ساده نگاری و اختصارنویسی، سرشار از عصاره‌های علمی، نکته‌ها، تازه‌ها و آراء مفسر و عاری از هرگونه اصطلاحات غیرضرور و پیچیدگی‌های معمول و حاشیه روی‌های مشهور تفاسیر است.

این تفسیر نتیجه سال‌ها مطالعه و تجربه متراکم مفسر فقید در امر پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های جامعه، به‌ویژه نسل جوان است که بی‌پیرایه عرضه‌شده است.
نویسنده در این تفسیر، ذیل هر دسته از آیات، مقید به درج چند بخش بوده است:
1. آیات؛ 2. ترجمه آیات؛ 3. واژگان؛ 4. روایات؛ 5. تفسیر ترتیبی آیات؛ 6. تدبرات؛ که عنوان برداشت‌های بی نفاد و پایان‌ناپذیر از آیات قرآن است که مفسر به قدر طاقت خود و وسع تفسیر، به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کند.

چاپ اول «تفسیر قرآن برای همه» در 544 صفحه قطع وزیری و شمارگان 1000 نسخه، تابستان 1394 توسط دفتر نشر معارف چاپ و منتشرشده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به پاتوق کتاب (فروشگاه‌های دفتر نشر معارف) در تهران، قم، مشهد، شیراز و کرمانشاه، نیز بوستان کتاب (قم)، کلبه شروق(قم)، کتاب روز(قم) و حوزه قرآن‌پژوهی علامه کمالی (دزفول) مراجعه کنند.

منبع:iqna.ir

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

نظرات  (۱)

  • علی امامی زاده ترکالگی
  • سلام  واقعا کتاب زیبایی است در صورت امکان حتما خریداری و مطالعه بفرمایید با تشکر 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی