جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

آخرین اخبار و رویدادهای جلسات قرائت قرآن

جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

آخرین اخبار و رویدادهای جلسات قرائت قرآن

سال 1394سال دولت و ملت همدلی و همزبانی گرامی باد.
جهت ارتباط با جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول :
1-آدرس: خ فردوسی بین اقبال و عدل طبقه فوقانی مسجد دفتر شورای جلسات
2-سامانه پیامک:30004866001904
تلفن ثابت :42253550و42271760-061
تلفن همراه:09358153453
ایمیل :imamhasandezful@chmail.ir

بایگانی

۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
شهریور

واحد سمعی و بصری میثاق مسجد امام حسن عسکری (ع) بمناسبت

 فرا رسیدن هفته دفاع مقدس برگزار می نماید:

 

پخش کلیپ و مستند از دفاع مقدس


زمان: از 31شهریور هر شب بعد از نماز مغرب و عشا


مکان : مسجد امام حسن عسکری (ع)

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۴
شهریور

این ماه از ماههاى شریفه است و چون این ماه داخل مى شد صُلَحاى صَحابه و تابِعین اهتمام عظیم در عبادت مى کردند و دهه اوّل آن اَیامَش اَیامِ مَعْلُومات است که در قرآن مجید ذکر آن شده است و در نهایت فضیلت و برکت است و از رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله مرویستکه عمل خیر و عبادت در هیچ ایامى نزد حق تعالى محبوبتر نیست از این دهه و از براى این دهه اعمالى است اوّل روزه گرفتن نُه روز اوّل این دهه که ثواب روزه تمام عُمر دارد دوّم خواندن دو رکعت نماز مابین مغرب و عشاء در تمام شبهاى این دهه در هر رکعت بعد از حمد بخواند یک مرتبه توحید و آیه :

واعَدْنا مُوسى ثَلثینَ لَیلَةً وَاَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ

و وعده کردیم با موسى سى شب و کامل کردیم آن را به ده شب دیگر

میقاتُ رَبِّهِ اَرْبَعینَ لَیلَةً وَقالَ مُوسى لاِخیهِ هرُونَ اخْلُفنى فى

و بدین ترتیب وعده گاه خدا چهل شب تمام شد و موسى به برادرش هارون گفت جانشین من باش در میان

قَوْمى وَاَصْلِحْ وَلا تَتَّبِعْ سَبیلَالْمُفْسِدینَ 

قومم و کارشان را اصلاح کن و از راه فساد جویان پیروى مکن

تا با ثواب حاجیان شریک شوید.

دریافت
حجم: 12.2 کیلوبایت
توضیحات: دانلود آیه بالا نماز دهه اول ماه ذى الحجّة

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۴
شهریور

به همت جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) مراسم جشن باشکوهی همراه با سخنرانی و مولودی خوانی سه شنبه 24شهریور بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد.

سخنران : حجت السلام و المسلمین کیانی 

مداح : برادر سراج

مکان: مسجد امام حسن عسکری (ع) - خ فردوسی 

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۳
شهریور

شماره کارت کمک به جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول 

6273-8110-4623-8322

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۳
شهریور

سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) تسلیت باد.
امام جواد علیه‌السلام عابدترین فرد زمانش بود. محبّت و علاقه‌اش نسبت به باری تعالی وصف نشدنی و خوف، خشوع و اخلاصش در طاعت و عبادت خداوند ستودنی است.

الف- نماز

امام جواد علیه‌السلام علاوه بر عبادات و نوافل معمول، نافله مخصوصی داشت. نافله آن حضرت دو رکعت بود؛ در هر رکعت، سوره فاتحه را قرائت می‌نمود و آنگاه هفتاد مرتبه سوره اخلاص را تکرار می‌کرد.1

هرگاه وارد ماه جدید می‌شد، در روز اوّل ماه، دو رکعت نماز به جای می‌آورد؛ در رکعت اوّل، بعد از سوره حمد، به تعداد روزهای ماه (30 مرتبه) سوره توحید را می‌خواند. در رکعت دوم بعد از حمد، سوره انّاانزلناه را مثل رکعت اوّل تلاوت می‌کرد.2

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول

 جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» نوشته قرآن‌پژوه فقید معاصر علامه سید علی کمالی دزفولی(۱۲۹۰-۱۳۸۳ش) چاپ و منتشر شد


این کتاب تفسیر همراه با زیست‌نامه قرآن‌پژوهی مفسر فقید به تحقیق و تصحیح سید مجتبی مجاهدیان(تقوی) و سید مهدی میرمسیب، در 544 صفحه قطع وزیری توسط انتشارات دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، چاپ و  منتشر شده است.

«تفسیر قرآن برای همه» شامل مقدمه محقق (مجاهدیان)، مقدمه مفصل مفسر(علامه کمالی) و تفسیر سوره‌های حمد و بقره است. این تفسیر فارسی موجز، اثری است ساده و بی افاده و البته گویا و رسا که می‌تواند برای هر صنف و سنی مفید و سودمند باشد. علامه کمالی با نظر به این مهم، در مقدمه کتاب، وجه‌تسمیه این تفسیر را چنین برمی‌شمارد: «... و به تفسیر قرآن برای همه نام‌گذاری نمودم؛ زیرا قرآن و تفسیر آن برای همه مردم است.»

مقدمه مفسر در 34 صفحه با عنوان «علوم قرآن»، دربرگیرنده شرح و تبیین مهم‌ترین مقدمات فهم قرآن و مدخل ورود به مباحث تفسیری است که یکی از برجستگی‌های این تفسیر است. از عناوین مطرح در این مقدمه می‌توان به شرح و بسط: واژه و اصطلاح تفسیر، قابل فهم بودن قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، جمع قرآن، قرائات قرآن، اسباب نزول، عموم لفظ و خصوص سبب، محکم و متشابه، ظهر و بطن قرآن، تفسیر به رأی، ناسخ و منسوخ، مصادر تفسیر، ... اشاره کرد.

این اثر جدا از ساده نگاری و اختصارنویسی، سرشار از عصاره‌های علمی، نکته‌ها، تازه‌ها و آراء مفسر و عاری از هرگونه اصطلاحات غیرضرور و پیچیدگی‌های معمول و حاشیه روی‌های مشهور تفاسیر است.

این تفسیر نتیجه سال‌ها مطالعه و تجربه متراکم مفسر فقید در امر پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های جامعه، به‌ویژه نسل جوان است که بی‌پیرایه عرضه‌شده است.
نویسنده در این تفسیر، ذیل هر دسته از آیات، مقید به درج چند بخش بوده است:
1. آیات؛ 2. ترجمه آیات؛ 3. واژگان؛ 4. روایات؛ 5. تفسیر ترتیبی آیات؛ 6. تدبرات؛ که عنوان برداشت‌های بی نفاد و پایان‌ناپذیر از آیات قرآن است که مفسر به قدر طاقت خود و وسع تفسیر، به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کند.

چاپ اول «تفسیر قرآن برای همه» در 544 صفحه قطع وزیری و شمارگان 1000 نسخه، تابستان 1394 توسط دفتر نشر معارف چاپ و منتشرشده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به پاتوق کتاب (فروشگاه‌های دفتر نشر معارف) در تهران، قم، مشهد، شیراز و کرمانشاه، نیز بوستان کتاب (قم)، کلبه شروق(قم)، کتاب روز(قم) و حوزه قرآن‌پژوهی علامه کمالی (دزفول) مراجعه کنند.

منبع:iqna.ir

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۰
شهریور

طی تماس های تلفنی و پیامک هایی که بعضی از دوستان در مساجد در سطح شهر  خواهان دریافت فایل دریافت برنامه یکسان سازی جلسات قرائت قرآن  که توسط کانون جلسات شهرستان دزفول  و تعدای از بچه های مسجد امام حسن عسکری (ع) تهیه شده است بر روی سایت در قالب یک برنامه PowerPoint قرار دادیم و انشاالله که مورد استفاده قرار گیرد .

منتظر نظرات خوب شما هستیم 


حجم: 174 کیلوبایت
  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۰
شهریور

فرازهایی از وصیت نامه شهید مصطفی معیری:                    

اما دوستان وبرادران در کارهایتان اخلاص داشته باشید، و از کاردر راه خدا شانه خالی نکنید ، همیشه و در همه حالات زندگی صبور و شاکِرباشید و ذکر حق تعالی را فراموش نکنید و همیشه آماده رفتن باشید....

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۲۰
شهریور
سایت «علم مفید» به زبان انگلیسی برای نخستین بار تصاویر فضایی شگفت انگیزی را از مکه مکرمه و مدینه منوره منتشر کرد.

آنتون اشکاپلروف، فضانورد روسی از ایستگاه فضایی بین المللی این تصاویر را گرفته و در «تویتر» خود قرار داده است. در زیر این تصاویر نوشته شده است: چشم انداز شگفت انگیز شب مکه مکرمه و مدینه منوره که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.

در این تصاویر نوری درخشان را از کعبه مشرفه و  مسجدالنبی(صل الله و علیه و آله و سلم) مدینه منوره می توان ملاحظه کرد.

آنتون اشکاپلروف، خلبان سابق نیروی هوایی روسیه بوده است و بیش از یک بار تاکنون به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شده است و تصاویر زیبا و شگفت انگیزی نیز از وی در شبکه تویتر منتشر شده است.

منبع:شبستان



  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۱۹
شهریور

آگاه باشید ... تنها یاد خدا آرام کننده دلهاست...

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۱۹
شهریور




امروز صبح پنجشنبه 19شهریور شاهد شکسته شدن لوله آب  آبیاری قدیم جهت احداث کانال و  طرح فاضلاب  شهرداری دزفول در خ فردوسی  بودیم چند روزی است که شهرداری در این خیابان یک  معضل چند ساله آب گرفتگی خ فردوسی را  با این کانال حل نماید  که قابل تقدیر  است ولی  بماند که ترافیک سنگینی با وجود همزمانی با  (پروژه 45متری فتح المبین )  در خیابان ها شاهد هستیم و عبور و مرور مردم را با مشکلاتی مواجه نموده است ...  اما چرا با وجود اطلاع از وجود لوله های مختلف و کارشناسی های مختلف قبل از گود برداری  در زمین باید شاهد حوادث تلخی از جمله شکستن لوله های آب و  هدررفتن آب در پروژه های مختلف شهرداری ( از جمله شکستن لوله های اصلی شهر در پروژه فتح المبین)  در سطح شهر باشیم ....

 پس از ساعتها  هدر رفتن آب توسط کارگران شرکت آبیاری قدیم دزفول  هنوز در حال باسازی این لوله می باشند

مسئله آب و بحران کم‌آبی، موضوعی نیست که تنها به امروز و دیروز و امسال و سال بعد محدود شود؛ موضوعی است که حداقل در سال‌های اخیر، بسیار درباره آن خوانده یا شنیده‌ایم؛ بحرانی که برای مدیریت آن، همه ما در آن سهم داریم و باید برای حفظ این سرمایه بکوشیم.

///منظر سوژهای شما در سطح محله مسجد امام حسن عسکری (ع) هستیم //

.

منتظر نظرات خوب شما هستیم 

ادامه عکس ها را در ادامه مطلب مشاهده نمایید...

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۱۷
شهریور

شروع نهضت امام خمینی(ره) و مبارزات بی بدیلش در آغاز دهه ی چهل و قیام ۱۵ خرداد، اسلام سیاسی را در سطحی گسترده رویاروی رژیم قرار داد. تلاش های فکری و سیاسی حضرت امام(ره) به عنوان رهبر نهضت با توجه به گستره وسیع هواداران اسلام انقلابی در میان روشنفکران دینی، سرانجام در میان مجموعه مخالفان سیاسی رژیم، جایگاه استوار و خدشه ناپذیر آن را تثبیت کرد و به عنوان خمیر مایه فکری انقلاب توانست همه جریان های موجود را با خود همراه ساخته یا به حاشیه براند. اما این نهضت به جرقه ای نیاز داشت که در هفده دی ۱۳۵۶ افروخته شد و انقلاب را در شکل تازه ای که عبارت از رویارویی آشکار و مستقیم با رژیم پهلوی بود به حرکت در آورد و فضای نسبتا مساعد سیاسی سال های پس از ۱۳۵۵ نهضت را سرعت و شتاب بیشتری بخشید، که طبیعتا واکنش دولت، سرکوب خونین و قهرآمیز همه خیزش های انقلابی در تمامی مناطق کشور بود.

یکی از مقاطع حساس مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی، قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ می باشد که در این نوشتار به بررسی قیام و آثار آن خواهیم پرداخت.

   

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۱۰
شهریور

قرآن حوزه های امنیت را در ابعاد چندی چون روحی و روانی، فردی و اجتماعی مورد توجه قرار داده و برای تحقق آن گزاره های معرفتی و آموزه های دستوری و ارشادی صادر نموده است تا به تحقق امنیت انسان به کمال خود در دنیا دست یابد. قرآن عواملی را نام می برد که در صورت عدم آن ها، امنیت در معرض خطر و نابودی قرار می گیرد.

  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول
۱۰
شهریور

یک روانشناس با اشاره به عوامل بروز رفتارهای ضد اجتماعی و بزهکاری در نوجوانان گفت:طبق پژوهش های انجام شده ، تعامل نادرست والدین و کودک در آینده موجب تأثیرپذیری منفی همسالان در نوجوانی می شود.

آرمین جولایی منش از اعضای جلسه جوانان مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول  روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:والدین از اینکه فرزند نوجوان شان در دام دوستان ناباب بیفند نگرانند، اما شیوه فرزند پروری والدین بر انتخاب گروه همسالان و دوستان تاثیر گذاراست و نوجوانان معمولا جذب افرادی می شوند که مانند خودشان بزرگ شده و تربیتی مشابه خودشان دارند و از نظر پیشرفت تحصیلی،سازگاری و گرایش جامعه پسندانه یا ضداجتماعی،شبیه خودشان باشند.
وی با اشاره به اینکه والدین از ابتدای زندگی کودک با برآورده ساختن و یا نساختن نیازهای هیجانی اساسی او به رفتارهای جامعه پسندانه یا ضداجتماعی شکل می دهند اظهار کرد: والدین نوجوانان بزهکار، بیشتر نتوانسته اند در اوایل کودکی رفتارهای خوب را در فرزندانشان تقویت کنند، و در تنبیه رفتارهای نامناسب او خشونت به خرج داده یا برخوردهای متناقضی داشته اند.
وی گفت: این والدین در طول سالهای مختلف نظارت دقیقی بر زندگی فرزندانشان نداشته و رسیدگی چندانی به او نکرده اند این درحالی است که ممکن است این کودکان برای رفتارهای ضداجتماعی خود تقویت نیز شده باشند.
این روانشناس اضافه کرد:کودکانی که مشکلات رفتاری دارند معمولا عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند و با همکلاسی های خوش رفتار خود کنار نمی آیند لذا کودکان تنبل کلاس جذب یکدیگر شده و یکدیگر را به بدرفتاری بیشتر ترغیب می کنند.
وی گفت: نوجوانان ضداجتماعی مانند دوران کودکی خود،معمولا دوستانی ضد اجتماعی دارند و این دوستان زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند سبب تقویت رفتارهای ضداجتماعی یکدیگر می شوند.
  • جلسات قرائت قرآن مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول